ישראל תוקפת: "העברת כסף מארה"ב לאיראן – תמיכה בטרור"

אבי יעקב No Comments on ישראל תוקפת: "העברת כסף מארה"ב לאיראן – תמיכה בטרור"

ביקורת בישראל על ההבנות אליהן הגיעו ארצות הברית ואיראן בנושא הגרעין. נתניהו: "העברת כספים לאיראן היא תמיכה בטרור". אתמול דווח כי איראן דיללה כמות קטנה ממאגר האורניום המועשר שלה לרמה של 60% וגם האטה את הקצב של צבירת אורניום מועשר

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסמה במוצאי השבת תגובה ראשונה להבנות המתגבשות בין ארה"ב לאיראן, ומתחה ביקורת על הממשל האמריקני: "עמדתה של ישראל ידועה. הסדרים שלא מפרקים את תשתיות הגרעין של איראן לא עוצרים את תוכנית הגרעין שלה – ורק מעניקים לה כספים שיגיעו לגורמי טרור בחסות איראן", מסרה לשכת נתניהו.

אתמול דווח כי איראן דיללה כמות קטנה ממאגר האורניום המועשר שלה לרמה של 60% וגם האטה את הקצב של צבירת אורניום מועשר. גורמים בכירים מסרו לוול סטריט ג'ורנל כי המהלך עשוי להרגיע את המתיחות בין ארצות הברית ואיראן, ואולי אפילו לאפשר את חידוש השיחות בין המדינות באשר לתוכנית הגרעין האיראנית.

בדיווח הסבירו כי ככל שטהרן צוברת אורניום מועשר לאט יותר, כך יש לה פחות חומר בקיע פוטנציאלי לנשק גרעיני. בעוד שקצב הייצור של אורניום מועשר באיראן יכול להשתנות ממספר סיבות טכניות, כולל עבודות תחזוקה באחד משני המתקנים הגרעיניים המרכזיים שלה, העובדה שאיראן דיללה מעט אורניום מהמאגר שלה מעידה על הצטברות איטית יותר של אורניום מועשר ברמה 60%.

במקביל למגעים שהיא מנהלת מול ארה"ב, איראן הגבירה בשנה האחרונה את פעילותה בתחומי הפנים בישראל במספר ממדים. בממד הפיזי – היא מגבירה את הברחות הנשק והזרמת הכספים לארגוני הטרור ביהודה ושומרון. בממד הסייבר – אנו עדים למאמצי סייבר ופעילות השפעה ברשת להעמקת שסעים בפרסומים כוזבים, ובניסיונות ליצירת קשר עם ישראלים דרך הרשת, ולגייסם לביצוע "ריגול קלאסי" לטובת איסוף מידע.

בארה"ב הדפו אמש את הביקורת של ראש הממשלה נתניהו סביב הסכם ההבנות עם איראן, לפיו הכסף עשוי להגיע למימון טרור. "יש ערבויות שכסף איראני לא יגיע לטרור", הם אמרו. "נעשה הכול כדי לוודא שהכסף לא יזלוג לטרור, אבל כסף הוא כסף ואתה אף פעם לא יכול לדעת".

נזכיר, כי ע"פ פרסומים שונים אמרו בכירים בבית הלבן כי נתניהו יוזמן כבר בחודש הקרוב לביקור מדיני, שככל הנראה יעסוק בעיקר בסוגיה האיראנית.



0 תגובות